Інститут Україніки

Головне меню

Карта проїзду

 

"Південмаш" (Південний машинобудівний завод) почали будувати на Україні ще в кінці Великої Вітчизняної війни.

Наказ
Наркому середнього машинобудування СРСР №248 від 31.06.1944р.

«Про будівництво автомобільного заводу в Дніпропетровську».

«Виділити в III-му кварталі 1944 року для будівництва Дніпропетровського автозаводу з числа відбракованих при ремонті 1000 шт. ватників і 1000 пар взуття». Пунктом 19 цього наказу міністр галузі Акопов «...зобов’язав Наркома оборони СРСР Будьонного виділити в III-му кварталі 1944 р, для будівництва Дніпропетровського автозаводу за рахунок імпортних постачань для народного господарства 75+25 коней».
Спочатку планувалося створити гігантський автомобільний завод.
Завод ще будувався, але вже почав випускати автокрани, автонавантажувачі, самоскиди, причепи.
Після державних випробувань вантажівка ДАЗ-150 «Українець» і автомобіль-амфібія ДАЗ-485 (Сталінська премія 1951 р.) були рекомендовані до серійного виробництва. До пуску першої черги ДАЗа (300 тис. вантажних автомобілів в рік)
Проте в 1951 році постановою радянського уряду було наказано в найкоротші терміни налагодити на базі заводу серійне виробництво бойових ракет. Першими ракетами, які випускалися на "Південмаші", були аналоги німецьких Фау-2, за ними послідували ракети Р-5М, сконструйовані Сергієм Корольовим, а потім - Р-12, розроблені в КБ "Південмаші" під керівництвом Михайла Янгеля. Ракетою Р-12 були озброєні частини Ракетних військ стратегічного призначення, створені в 1959 році.
Випускав «Південмаш» прекрасні космічні носії, унікальні космічні апарати, трактори, що експортувалися в 40 країн світу, але в історію «холодної війни» він увійшов найбільшим ракетним заводом світу, монстром бойового ракетобудування.
Трактори Південного машинобудівного заводу завжди служили прикриттям ракетного виробництва. Навіть тоді, коли була створена власна, південмашевська модель трактора, він випускався і експортувався під маркою «Білорусь». Лише в кінці 70-х (після більше чверті століття з початку виробництва) південмашевцям вдалося відновити істину — тракторы знайшли товарну марку «ЮМЗ».
Трактор «ЮМЗ» був кращим в країні. (Першому привласнений Знак якості, він визнавався кращою машиною року, мав найвищий моторесурс). Він повністю виготовлявся на оборонних підприємствах. Дизель випускав Рибінський авіаційний завод, муфту зчеплення поставляв Ковровський завод стрілецької зброї. З розпадом Союзу розпалася і кооперація. Зросли ціни на дизель і на всі комплектуючі. Оборотні кошти з'їла інфляція, підвищилися податки на товаровиробника. Ціна трактора різко піднялася, його перестали купувати, завод був вимушений скоротити виробництво.
У 70-х-80-х роках на "Південмаші" були створені ракети-носії "Космос", "Інтеркосмос", "Циклон-2", "Циклон-3" і космічні апарати "Океан", "Ореол", "АУОС".

"Сатана"

Апофеозом українського ракетобудування стала знаменита балістична ракета СС-18 "Сатана" — найстрашніша зброя в світі. Вона здатна нести 16 практично невразливих боєголовок і уражати цілі, розташовані за 10 000 км., це майже як від Києва ка Лос-Анджелеса. Всього на підприємстві, що включає і конструкторське бюро "Південне", розроблено і втілено в метал 13 типів військових і 7 типів цивільних космічних ракет. А "для прикриття" тут випускали колісні тракторы і товари народного вжитку: міксери, соковижималки, кухонні комбайни.

Сьогодні на Південному машинобудівному заводі випускаються космічні носії "Циклон" і "Зеніт". З "Зенітом" і його участю в міжнародній програмі "Морський старт" на заводі зв'язують великі надії.

  • 06
  • 09
  • 10
  • 11
  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 15
  • 07
  • 08
  • 12
  • 14
  • 15
  • 01
  • avtoportret khudozhnika
  • chi daleko do afriki
  • kholodniy dush istorii
  • mariya bashkirtseva
  • petro yatsik
  • poet iz pekla
  • prigodi kozaka mikoli
  • privatna sprava
  • ukrainski metsenati
  • 25poetiv

Хто зараз на сайті

На сайті 75 гостей та відсутні користувачі

Відкритий лист